همه چیز در مورد التهاب چشم (یووئیت)؛ از علت تا درمان
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chaboknews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است که نیاز به مراقبت ویژه دارد. در صورت عدم مراقبت، ممکن است با بیماری هایی مانند عفونت چشم مواجه شود. التهاب چشم یکی از شایع ترین بیماری هاست که ناآگاهی از آن می تواند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند.

خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا در چنین حالتی بیماری خود را سریع تشخیص دهید و به پزشک مراجعه کنید، پس با ما همراه باشید تا در مورد التهاب چشم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عفونت چشم چیست؟

ورم ملتحمه در پاسخ به عفونت، آلرژی، اختلالات خودایمنی، التهاب، آسیب یا ضربه به چشم ها، پلک ها یا بافت های اطراف رخ می دهد. بسته به علت التهاب، قسمت های مختلف چشم می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. سوزش چشم شایع است و در هر سنی ممکن است رخ دهد.

به گفته کارشناسان:

وی افزود: بیماری چشم یکی از آن بیماری هایی است که سلامت چشم شما را به خطر می اندازد و بینایی شما را به خطر می اندازد.بیماری چشم در هر سنی ممکن است بروز کند و ناشی از پاسخ چشم به موارد زیر است: عفونت، ضربه، گرد و غبار، بیماری های خود ایمنی و ...

علائم التهاب شدید چشم

علائم شامل تورم و قرمزی چشم ها، درد، حساسیت به نور، مشکل در باز کردن پلک ها و احساس جسم خارجی در چشم است. همه این علائم در یک فرد لزوماً نشان دهنده التهاب حاد چشم نیست. بلکه هر یک از آنها برای نشان دادن ابتلای فرد به بیماری چشم کافی است.

ورم ملتحمه ویروسی چیست؟

ورم ملتحمه ویروسی یکی از عوامل ایجاد چشم صورتی است و به رنگ صورتی چشم ناشی از باکتری اطلاق می شود. آنفولانزا از گروهی از ویروس ها ناشی می شود که باعث سرماخوردگی می شوند. انواع دیگر چشم صورتی عبارتند از:

ملتحمه باکتریایی

ورم ملتحمه آلرژیک

ورم ملتحمه ویروسی بسیار مسری است. بیشتر ویروس هایی که باعث ورم ملتحمه می شوند از طریق تماس با دست ها یا اشیاء آلوده به ویروس پخش می شوند.

ملتحمه باکتریایی چیست؟

هنگامی که باکتری وارد چشم یا اطراف چشم می شود، به سرعت شروع به پیشرفت کرده و باعث عفونت می شود. علائم این بیماری شامل قرمزی در سفیدی چشم، ترشح سفید یا خاکستری از چشم، درد خفیف و تورم پلک بالایی است که باعث افتادگی پلک می شود.

عوارض التهاب چشم

کراتیت یا التهاب چشم می تواند یکی از بیماری های جدی باشد. اگر درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی یا کوری شود. این بیماری اغلب در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است و نگرانی زیادی ایجاد نمی کند.

عوارض می تواند شامل اسکار دائمی، زخم قرنیه یا گلوکوم باشد. این وضعیتی است که در آن فشار داخل چشم می تواند باعث مشکلات بینایی شود.

اگر فردی علائم کراتیت را دارد، باید فوراً به پزشک یا چشم پزشک مراجعه کند تا درمان و مراقبت مناسب را شروع کند.

انواع التهاب چشم

انواع مختلفی از التهاب چشم وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.

Episclerite

اپی اسکلریت یک بیماری التهابی است که بر بافت اپی اسکلر بین ملتحمه و صلبیه (قسمت سفید چشم) تأثیر می گذارد. ظاهر قرمز ناشی از این عارضه شبیه ورم ملتحمه است اما بدون ترشح است.

توکسوپلاسموز

توکسوپلاسموز یک بیماری عفونی است که توسط یک باکتری تک سلولی به نام توکسوپلاسما گوندی ایجاد می شود. اگرچه این ویروس در سراسر جهان یافت می شود. توکسوپلاسموز معمولاً با آزمایش سرولوژی تشخیص داده می شود. آزمایشی که ایمونوگلوبولین را اندازه گیری می کند تا مشخص کند آیا فرد آلوده است یا خیر.

اکثر موارد توکسوپلاسموز مادرزادی را می توان با دارو درمان کرد. حتی کودکان مبتلا به بیماری های عفونی شدید در بدو تولد ممکن است علائم آسیب مزمن شدید را در صورت تشخیص و درمان زودهنگام ایجاد نکنند. تاخیر در تشخیص و درمان می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

اسکلریت

اسکلریت یک بیماری چشمی نسبتاً جدی است که در صورت عدم درمان می تواند باعث مشکلات بینایی طولانی مدت شود. بنابراین باید این بیماری را جدی گرفت.

علائم آن شامل درد، قرمزی، حساسیت به نور است. اسکلریت با بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس مرتبط است. این عارضه را می توان با داروهای استروئیدی درمان کرد، اما مراجعه فوری به پزشک ضروری است. اسکلریت را می توان با استفاده از لامپ شکاف نیز تشخیص داد.

یووئیت (التهاب لایه میانی چشم)

التهاب uvea معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می شود و به سرعت ایجاد می شود. ممکن است نتیجه آسیب چشم باشد یا ممکن است با سایر اختلالات التهابی یا خود ایمنی همراه باشد. علائم یووئیت شامل قرمزی، درد و اختلال در بینایی در یک یا هر دو چشم است. برخی از افراد ممکن است شناورها را ببینند یا کاهش دید را تجربه کنند.

اگر علائم و نشانه های هشداردهنده یووئیت دارید، در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید.

کراتیت

استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی یا عدم رعایت اصول تمیز کردن می تواند باعث کراتیت یا التهاب چشم شود. همچنین ممکن است در اثر آسیب جزئی به قرنیه ایجاد شود. التهاب چشم می تواند باعث قرمزی و آبریزش چشم شود. همچنین می تواند باعث درد، حساسیت به نور، شن در چشم یا تاری دید شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده، باید سریعاً با چشم پزشک مشورت کنید، زیرا بدون درمان می تواند منجر به عوارض شود. اپتومتریست شما معمولا از یک لامپ شکافی برای معاینه چشم شما برای علائم این التهاب استفاده می کند.

ورم ملتحمه چیست؟

ورم ملتحمه یک التهاب یا عفونت غشای شفاف (ملتحمه) است که پلک و قسمت سفید کره چشم را می پوشاند. هنگامی که رگ های خونی کوچک ملتحمه ملتهب می شوند، بیشتر قابل مشاهده هستند. به همین دلیل است که سفیدی چشم قرمز یا صورتی به نظر می رسد.

چشم صورتی معمولاً در اثر عفونت باکتریایی یا ویروسی ایجاد می شود. اگرچه چشم صورتی می تواند تحریک کننده باشد، به ندرت بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان می تواند به کاهش ناراحتی چشم صورتی کمک کند. از آنجایی که چشم صورتی می تواند مسری باشد، تشخیص و درمان به موقع می تواند به محدود کردن گسترش آن کمک کند.

علائم ورم ملتحمه

شایع ترین علائم ورم ملتحمه عبارتند از:

چشم های قرمز

خارش در یک یا هر دو چشم

احساس خارش در یک یا هر دو چشم

ترشح از یک یا هر دو چشم

درمان ورم ملتحمه چشم

التهاب قرنیه چشم (قرنیه) چیست؟

کراتیت یک التهاب دردناک چشم است. این التهاب می تواند ناشی از عفونت یا آسیب باشد. انواع مختلفی از التهاب چشم وجود دارد و هر نوع به درمان متفاوتی نیاز دارد. از آنجایی که چشم بسیار حساس است، راه های مختلفی برای محافظت از خود در برابر آسیب دارد. پلک چشم را می پوشاند و اشک و مایع آن را از عفونت محافظت می کند. قرنیه لایه بیرونی چشم است و سدی در برابر آلودگی، میکروب ها و بیماری ها ایجاد می کند.

از آنجایی که قرنیه یکی از اولین خطوط دفاعی است، می تواند تحریک شده و ملتهب شود که به عنوان ورم ملتحمه شناخته می شود.

علائم التهاب قرنیه

درد چشم اولین علامت التهاب چشم است. از آنجایی که قرنیه بخشی از چشم است که به تمرکز بینایی کمک می کند، دید ممکن است تار شود.

همچنین ممکن است فرد احساس کند چیزی در چشمانش وجود دارد، حتی اگر اینطور نباشد. همچنین ممکن است چشم قرمز به نظر برسد و ترشحاتی نیز وجود داشته باشد.

فرد مبتلا به التهاب چشم به نور حساس است که به آن فوتوفوبیا می گویند. آنها ممکن است دوست نداشته باشند به نور نگاه کنند.

درمان التهاب قرنیه

التهاب قرنیه بسته به منشا آن کاملاً متفاوت است.

در کراتیت باکتریایی، بسته به شدت آن، پزشک قطره های چشمی ضد باکتری و آنتی بیوتیک های خوراکی را تجویز می کند.

در نوع قارچی از داروهای ضد قارچ استفاده می شود.

برای نوع ویروسی از داروهای ضد ویروسی استفاده می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید:https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در سه شنبه 27 تير 1402برچسب:,ساعت 17:41 توسط chabok |




آهنگ جدید رضا مریدی به نام بهترینم مگه مرده باشم و دلت بگیرهMusicdel | موزیکدل
مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
آهنگ چی میشه رد بشی از کوچه مون
مقدمه ای بر چاپگر رنگی و انواع آن
آهنگ جدید بهنام بانی به نام «بی معرفت یه جوری حال این دل دیوونه بعد تو بده»
معرفی 3 ناحیه در حفاظت از شبکه با فایروال که باید بشناسید
روانشناسی اعتیاد: علل و راهکارها
آهنگ جدید ایوان بند به نام «ای حبیبی تو بی رقیبی که واسه تو مجنونم»
آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «واست بمیرم»
افزایش فالوور اینستاگرام با 40 روش شگفت انگیز
به فرزندان خود هوش مالی بیاموزید
درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]
هفت چیز برای ابهام زدایی فالوور فیک اینستاگرام
مشکلات رایج بعد از شارژ کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم»
مزایای چندین نوع اوتیسم در کودکان
آهنگ جدید سیامک عباسی به نام تو هر شهر دنیا که بارون میاد
همه چیز در مورد التهاب چشم (یووئیت)؛ از علت تا درمان
jQuery Color Galaxy
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی